Crònica: Curs de bloggers amb Carlos Bravo

El passat 23 de novembre vaig tenir la sort d’assistir al curs per a bloggers que organitzava Carlos Bravo, conegut entre altres coses per ser el creador del bloc Marketing de Guerrilla.

Els divendres és el dia que aprofitem per fer la reunió setmanal i aquest cop no va ser una excepció. Tot just quan l’acabàvem vaig dinar volant i em vaig dirigir al carrer Consell de Cent amb Passeig de Sant Joan. A les 14:30 començava allà un curs intens de cinc hores i mitja sobre el món dels blocs.

Primer de tot haig de reconèixer que anava una mica expectant. No sabia ben bé què em trobaria ni com seria la gent. Encara a dia d’avui, existeixen mites sobre els bloggers i la gent que li agrada aquest món. La veritat és que per mi va ser una gran sorpresa veure la gent tant diversa que hi havia. Gent de professions diferents i d’edats molt variades.

Una vegada tots els participants estàvem presentats i amb el nostre nom enganxat a la camisa vam veure quins punts tocaríem. Primer de tot com crear un bloc i sobretot com mantenir la motivació. En segon lloc, com aconseguir contingut que es viralitzi. En tercer, com generar tràfic al nostre bloc i en quart com aconseguir guanyar-hi diners.

Un curs com aquest dóna per a molt i ajuda a veure que no ets l’únic que està en la mateixa situació que tu. Evidentment no ens podem emmirallar amb depèn quins blocs que tenen milers de visites diàries. Però si que hem de ser conscients que cal fer un contingut de qualitat perquè la gent pugui aprendre sobre alguns temes que nosaltres dominem. Carlos Bravo ens va recalcar molt que un bloc és com una cursa de fons i que els resultats es veuen quan el bloc té d’un a dos anys. Abans d’aquest període el creixement del nombre de visites és lent. El nostre bloc acabava de fer 6 mesos.

Al mateix temps d’aprendre un munt de coses, com crear continguts virals eficients, les claus d’un bon títol o paraules, xifres i expressions màgiques, vam fer alguna parada on poder fer networking i parlar amb els companys sobre les seves inquietuds, el món dels blocs o saber quines temàtiques tan diverses tocaven i els motius que els havien portat allà.

Blocs com el del Josep de Marketing Relacional, el de la Matilde de moda, el Guillermo que ja coneixíem del #SMMBCN... Gent diversa que, per diferents motius estava interesada en aprendre sobre el món dels blocs.

Aquest dimarts hem rebut una invitació d’un grup de LinkedIn amb les diferents persones que han participat en les diferents sessions del curs . Allà pots interactuar i veure el blocs de la gent que ha anat participant. Aquest grup m’ha encantat, i ara per ara, m’hi declaro fan!

Marc

P.D. Fent aquest post he descobert que la traducció de blogger és blocaire.

Acerca del autor

Oscar Nogueras

Es el CEO de Ontranslation y dedica algunos ratos libres a escribir en este blog para compartir sus conocimientos sobre internacionalización, cross-border ecommerce y Traducción SEO. No es para menos, ya que entre su formación cuenta con una licenciatura en filología inglesa, un máster en tradumática, un posgrado en elearning y un MBA. En definitiva, una declaración de intenciones donde la cultura y los idiomas se sirven mezclados, no agitados.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

POSTS RELACIONADOS

+ Ver todas las publicaciones