Servei de traducció per al sector cerveser
Contractar un servei de traducció per al sector cerveser pot marcar la diferència. Atès que aquest sector s’ha consolidat a… Llegir-ne més >
Hi ha molts de programes d’internacionalització d’empreses que, des d’entitats diferents, ajuden les empreses a vendre en altres països. La internacionalització, en una era global en l’àmbit digital, és més útil i està més a l’abast que mai.
És normal que abans de començar un procés d’aquesta mena sorgeixin preguntes: Com s’arriba al principi d’aquest procés? Qui s’encarrega d’acompanyar a qui està disposat a fer-ho però no té els mitjans? Com ens comuniquem correctament per vendre a l’estranger amb èxit?
La internacionalització necessita una feina prèvia: per vendre en un altre país, necessitem conèixer molts aspectes clau d’aquest.
Qüestions com ara l’idioma, les exigències legals, l’estat econòmic o la competència que ens podem trobar al país de destí són clau si volem exportar el nostre negoci i no deixar-hi la pell.
Tanmateix, la majoria d’empreses per si soles no disposen de tota aquesta informació, ni dels mitjans per aconseguir-la. Si no fos per l’assistència que ofereixen consultors en internacionalització, les pimes o start-ups amb la intenció de vendre fora de les seves fronteres tindrien difícil plantejar-s’ho, ja que la seva capacitat no és suficient per fer tot això totes soles.
Per sort, hi ha programes de suport a la internacionalització a Espanya que poden ajudar a tirar endavant el procés en aquelles empreses que, malgrat que no tenen un coneixement internacional, intueixen que poden traslladar el seu negoci a l’estranger. A més, les agències de traducció i comunicació multilingüe som l’acompanyant que té la informació, i que actua en conseqüència.
Nosaltres defensem fermament la internacionalització. I estem al corrent de les iniciatives que sorgeixen en el nostre àmbit que poden ajudar una empresa que no tingui molts mitjans a internacionalitzar-se.
A escala nacional, tenim dues grans iniciatives que poden ser de gran ajuda si voleu obrir mercat en altres països.
ICEX España Exportación e Inversiones és l’entitat que depèn del govern i s’encarrega de promoure la internacionalització de les empreses espanyoles. Té una àmplia oferta de programes i serveis que poden ser molt útils per a qualsevol empresa que vulgui ampliar el seu negoci i obrir-se a nous mercats.
A través d’una xarxa de 31 direccions provincials i territorials de comerç a Espanya i gairebé 100 oficines econòmiques i comercials a l’estranger aconsegueix complir amb el seu paper de màxim organisme referent de la internacionalització.
La Cambra de Comerç d’Espanya és una corporació de dret públic, és a dir, una agrupació social que defensa els interessos d’un grup en l’àmbit estatal. En aquest cas, dels empresaris espanyols.
Com a defensora dels seus drets, també ofereix suport a aquelles empreses que vegin viable la seva expansió a mercats internacionals. Disposen d’un programa d’internacionalització de pimes, el pla d’expansió internacional per a pimes.
En aquest pla, les petites i mitjanes empreses espanyoles poden trobar des d’assessorament i formació fins a ajudes econòmiques per a la internacionalització.
El mercat regional que nosaltres millor coneixem per proximitat geogràfica i professional és el de Catalunya, el qual també té un parell de propostes interessants per a totes aquelles empreses que es vulguin tirar a la piscina.
És l’Agència per la Competitivitat de l’Empresa de la Generalitat de Catalunya. Sens dubte, el gran referent en l’àmbit català. És una agència totalment bolcada a assessorar i ajudar les empreses a internacionalitzar-se.
Des d’ACCIÓ proposen un servei especialitzat sigui quina sigui la fase d’internacionalització i l’àmbit: assessorament internacional, prospecció de nous mercats, formació en comerç internacional, etc.
Aquesta institució és l’homòloga catalana de la mencionada anteriorment. Es va crear amb la idea de promocionar l’activitat econòmica i empresarial i el desenvolupament sostenible.
A través dels seus programes d’internacionalització et podran assessorar en àrees tan diverses i importants com ara la cerca de socis, els mercats emergents, la contractació pública internacional, la iniciació de la internacionalització o el màrqueting digital internacional.
A més dels programes que us hem explicat, moltes comunitats autònomes tenen la seva pròpia institució per als programes d’internacionalització.
Astúries (Asturex), Galícia (Igape), Extremadura (Extremadura Avante), el País Basc (SPRI)… Disposen d’institucions pròpies en què segur que podràs trobar una ajuda efectiva de cara a l’exportació de la teva marca a altres mercats.
La internacionalització no és un procés senzill, tampoc és segur, però és una oportunitat única amb molt de potencial. Amb un bon assessorament financer, logístic, tècnic, cultural i lingüístic les probabilitats d’èxit són molt elevades.
Les agències de traducció i comunicació multilingüe i intercultural tenim, per la nostra trajectòria, una bona perspectiva de la situació actual del sector de la internacionalització. Després d’assessorar-vos, estudiar les possibilitats del mercat de destí… és l’hora d’una qüestió essencial: comunicar de manera efectiva en altres mercats.
Un dels grans errors que cometen les empreses a l’hora de traspassar fronteres és descuidar la comunicació. No podem cometre aquest error, ja que no n’hi ha prou amb arribar, hem d’arribar i transmetre, connectar amb el nostre públic.
Una vegada tinguis clar a quins mercats et vols obrir, treballa amb professionals que coneguin la situació real d’aquests països, i que sàpiguen comunicar persuasivament a través d’una bona traducció. Aconsegueix l’ajuda d’una agència de traducció que es mogui en el món de la internacionalització d’empreses, que sàpiga què és ajudar a arribar a mercats internacionals.
La internacionalització és el camí que has d’agafar si creus que el teu producte o servei pot tenir prospecció en altres mercats. Gràcies als programes de suport a la internacionalització a Espanya, Catalunya i la resta de comunitats autònomes, us serà molt més fàcil aconseguir-ho.
Ara bé, no t’oblidis que la comunicació internacional ha de ser efectiva. O el camí recorregut no haurà servit per a res. Recorda que per vendre no només has de fer que et sentin, sinó aconseguir que t’escoltin atentament, i calar en el públic.
Contractar un servei de traducció per al sector cerveser pot marcar la diferència. Atès que aquest sector s’ha consolidat a… Llegir-ne més >
Tenim bones notícies per a tu, empresa exportadora: Espanya és el país número quinze en exportacions en milions de dòlars…. Llegir-ne més >
Fer una traducció per a ecommerce d’alimentació no és una feina fàcil. A totes les dificultats que s’han de tenir… Llegir-ne més >