Brand voice: destaca la teva marca gràcies al llenguatge

La majoria d’empreses ens llancem a la cerca del valor afegit que ens permetrà destacar per sobre de la resta. És aquí quan la brand voice (la veu de marca) apareix per ajudar-nos en aquesta missió. Molta gent pensa en un bon disseny d’identitat corporativa, una web i uns colors que serveixin d’ambaixadors de l’empresa, i no pocs pensaran en la necessitat de cuidar la llengua.

Ara bé, si parlem de veu de marca, la majoria ens mirarà amb cara de no tenir-ne ni idea. En què consisteix? A generar un llenguatge propi que s’identifiqui amb la nostra marca, i en aquest post us donarem algunes claus perquè pugueu començar a aplicar-lo.

Brand voice: què és?

Com el tone of voice (to de veu), és la manera única en què cada marca es comunica amb l’exterior. Tota empresa en té una, ho sàpiga o no, però pocs es preocupen perquè sigui adequada. Una bona veu de marca connecta amb la imatge que vols donar de la teva empresa, sovint anomenada imatge corporativa.

No és el mateix vendre roba elegant que articles per l’oci esportiu. Cada empresa haurà de trobar el llenguatge que comuniqui millor la seva personalitat!

Primer pas: identificar la nostra imatge

Per poder crear un bon to de veu, haurem de pensar en com ens volem mostrar a la resta. Això ho tenen clar moltes empreses i simplement han de basar-se en la seva identitat de marca per desenvolupar un bon branding verbal. La millor manera de decidir sobre la nostra veu de marca és pensar en els valors de la nostra marca.

Si, per exemple, un dels nostres valors és joventut, parlar de vostè al nostre públic serà contradictori. Recopileu una llista de valors, o agafeu la que ja teniu, i penseu com parlaria una persona (o grup de persones) que els tingui.

Però com trasllado la meva identitat als textos?

Si bé és cert que és un tema que no podem abastar en un post curt, sí que podem donar-vos algunes idees que us serviran per començar una estratègia de brand voice. El primer que hem de pensar és quins valors volem ressaltar i com es poden reflectir en el llenguatge. És important tenir en compte la formalitat que li donarem al text (pensem en un text que respon al valor de fresc respecte a un que respon al d’elegant, per exemple).

 

Un altre aspecte clau són els papers temàtics, és a dir, els actors d’un discurs. Ens hem de preguntar qui fa què en el nostre text per saber com estructurar-lo. Serà la mascota de la nostra empresa qui es dirigirà al client, l’empresa com a tal (casos en què faríem servir el singular) o les persones que la conformen (cas en què canviaríem al plural)?

Les paraules ho són tot

Un últim punt a tenir en compte és el del vocabulari que utilitzarem. No ens serveix de res seguir un registre informal si el lèxic que utilitzem en la nostra veu de marca no encaixa amb el del nostre públic. Estudia els teus clients, analitza com parlen a les xarxes i intenta utilitzar el seu vocabulari.

Però ves amb compte! Val més un vocabulari neutre que un argot del qual desconeixem gran part del lèxic. Perquè això no ens passi, sempre podem recórrer a les persones que formen part del nostre públic objectiu a l’hora de revisar els nostres textos. L’opinió del client també és necessària durant el procés!

Destaca, utilitza la teva brand voice

Poques empreses ho fan, i és un aspecte que ens diferenciarà enormement de la competència. Tots sabem que la imatge que donem de la nostra marca compta, avui més que mai, i no hi ha res que aporti més seguretat a un consumidor que un discurs corporatiu coherent.

Analitza els teus valors, estudia qui els representarà i crea un discurs que hi coincideixi, cuidant molt l’expressió. Això és tot!

I si no ho tens clar… Nosaltres sí, i podem ajudar-te.

Sobre l'autor

Oscar Nogueras

Es el CEO de Ontranslation y dedica algunos ratos libres a escribir en este blog para compartir sus conocimientos sobre internacionalización, cross-border ecommerce y Traducción SEO. No es para menos, ya que entre su formación cuenta con una licenciatura en filología inglesa, un máster en tradumática, un posgrado en elearning y un MBA. En definitiva, una declaración de intenciones donde la cultura y los idiomas se sirven mezclados, no agitados.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

POSTS RELACIONATS

+ Veure totes les publicacions