Què és un WordPress multiidioma
Avui dia, tenir un WordPress multiidioma és pràcticament indispensable. Saber idiomes i poder expressar-nos en aquests és un fet essencial… Llegir-ne més >
Trobar les millors eines per a un community manager internacional pot ser una tasca difícil. Com es tracta d’una de les professions més demandades, hi ha un gran nombre d’aplicacions al mercat que ens ajuden a realitzar-la. Així doncs, en aquesta publicació et revelarem quines són les eines preferides a l’hora de gestionar les xarxes socials d’una empresa internacional.
El community manager, o gestor de comunitats en línia, és un professional essencial en tota estratègia de màrqueting digital. Serà la persona encarregada de gestionar les xarxes socials i fer que creixin.
La imatge i reputació d’una marca depèn en gran manera del community manager.
Podríem dir que el community manager fa de pont entre l’audiència i la marca i, juntament amb el departament d’atenció al client, serà la persona amb més contacte amb el públic i els clients.
Per ser gestor de comunitats en línia fa falta tenir grans capacitats comunicatives, tant per adaptar-se al to i estil de comunicació de la marca com per interactuar amb tots els públics.
També és fonamental saber escoltar l’audiència i identificar les seves necessitats. I, evidentment, escriure de forma impecable i sense faltes d’ortografia.
Pel que fa als coneixements, encara que no sigui imprescindible tenir un títol específic, un gestor de comunitats en línia haurà de dominar un seguit de tècniques i accions que van des de saber implementar una estratègia de comunicació a les xarxes socials fins a analitzar-ne els resultats.
Cada vegada hi ha més empreses que decideixen obrir-se camí en el mercat internacional. Per aconseguir-ho, comptar amb el suport d’un community manager internacional pot ser un element clau. De fet, no hi ha millor manera per donar-nos a conèixer a escala mundial que fer servir Instagram o Twitter, per exemple.
Ara bé, no n’hi ha prou amb traduir els continguts per vendre cross-border. El llenguatge de les xarxes socials s’apropa més a l’oral i, per tant, s’ha de fer servir un registre col·loquial, així com incloure referències culturals actuals.
Tot i això, no és necessari ampliar la plantilla. Actualment, les agències de traducció ens podem encarregar d’adaptar els continguts nacionals a altres mercats. Som, per dir-ho així, una eina imprescindible per a un community manager internacional.
Ontranslation et pot ajudar amb les tasques de redacció en altres idiomes, tant per a blog com per a xarxes socials, gràcies al nostre servei de copywriting. D’aquesta manera, podràs tenir la seguretat que has publicat el missatge adequat per al públic estranger al qual et vulguis dirigir.
La feina d’un gestor de comunitats en línia requereix tenir una gran capacitat d’organització, planificació i monitoratge de les xarxes socials. Per tant, aquest professional ha de fer servir diferents plataformes per poder tirar endavant una feina ben feta.
A continuació, et presentarem algunes de les millors eines per als community managers.
Crear contingut de valor i de qualitat és una de les funcions principals dels gestors de comunitats en línia en una empresa internacional. No només ens referim al contingut escrit, sinó que també parlem del contingut visual.
Encara que un community manager no s’encarregui sempre dels aspectes visuals, pot dur a terme aquesta tasca. En aquest cas, aquestes són algunes de les eines que el poden ajudar:
Gestionar diferents xarxes socials pot convertir-se en una tasca molt caòtica, especialment si es duen a terme diferents estratègies segons el mercat al qual es dirigeixen.
Per no perdre el cap posant-nos milers d’alarmes per publicar els diferents posts, aquestes plataformes són bàsiques:
El monitoratge de les xarxes socials és essencial per conèixer l’efectivitat de l’estratègia que hem dissenyat.
Entre totes les opcions que existeixen, Google Analytics és l’eina bàsica que els community managers d’empreses internacionals han de tenir. La podem utilitzar per veure l’estat de la nostra pàgina web i saber d’on prové el trànsit que ens arriba, cosa que ens pot resultar més interessant.
En saber des de quins països es produeixen les visites, podrem millorar les interaccions amb el nostre públic, ampliar el nostre comerç a altres mercats i, òbviament, optimitzar els nostres continguts si no arriben a qui volem.
Twitter Analytics i Facebook Business Suite acompanyen aquest gegant de l’analítica.
Hi ha un seguit d’eines que recopilen altres tipus de dades que ens permeten millorar les nostres estadístiques. Aquest és el cas de:
Al cap i a la fi, hi ha moltes eines per als community managers internacionals. El punt clau és provar-les per veure quina s’adapta millor a la nostra forma de treballar i quines ens ofereixen les dades més completes dels mercats als quals ens volem dirigir.
Si et vols llançar a la gestió de xarxes socials de forma professional, tens moltes eines per a community managers a la teva disposició.
Ara bé, recorda que, per a les empreses internacionals, els idiomes també són una eina indispensable. I, en aquest cas, encara que podem trobar molts traductors automàtics al mercat, cap no podrà optimitzar els teus continguts com un traductor humà.
Avui dia, tenir un WordPress multiidioma és pràcticament indispensable. Saber idiomes i poder expressar-nos en aquests és un fet essencial… Llegir-ne més >
Saber com fer una traducció per a Amazon i posicionar les teves fitxes de producte és conèixer l’algoritme Amazon A9…. Llegir-ne més >
En l’era digital, el Software as a Service (SAAS) s’ha convertit en una peça clau per al creixement de les… Llegir-ne més >