Millors eines per a un community manager internacional

Trobar les millors eines per a un community manager internacional pot ser una tasca difícil. Com es tracta d’una de les professions més demandades, hi ha un gran nombre d’aplicacions al mercat que ens ajuden a realitzar-la. Així doncs, en aquesta publicació et revelarem quines són les eines preferides a l’hora de gestionar les xarxes socials d’una empresa internacional.

Què és un ‘community manager’?

El community manager, o gestor de comunitats en línia, és un professional essencial en tota estratègia de màrqueting digital. Serà la persona encarregada de gestionar les xarxes socials i fer que creixin.

La imatge i reputació d’una marca depèn en gran manera del community manager.

Podríem dir que el community manager fa de pont entre l’audiència i la marca i, juntament amb el departament d’atenció al client, serà la persona amb més contacte amb el públic i els clients.

 

Community manager: característiques i habilitats

Per ser gestor de comunitats en línia fa falta tenir grans capacitats comunicatives, tant per adaptar-se al to i estil de comunicació de la marca com per interactuar amb tots els públics.

També és fonamental saber escoltar l’audiència i identificar les seves necessitats. I, evidentment, escriure de forma impecable i sense faltes d’ortografia.

Pel que fa als coneixements, encara que no sigui imprescindible tenir un títol específic, un gestor de comunitats en línia haurà de dominar un seguit de tècniques i accions que van des de saber implementar una estratègia de comunicació a les xarxes socials fins a analitzar-ne els resultats.

 

Característiques que ha de tenir un ‘community manager’ en un comerç internacional

Cada vegada hi ha més empreses que decideixen obrir-se camí en el mercat internacional. Per aconseguir-ho, comptar amb el suport d’un community manager internacional pot ser un element clau. De fet, no hi ha millor manera per donar-nos a conèixer a escala mundial que fer servir Instagram o Twitter, per exemple.

Ara bé, no n’hi ha prou amb traduir els continguts per vendre cross-borderEl llenguatge de les xarxes socials s’apropa més a l’oral i, per tant, s’ha de fer servir un registre col·loquial, així com incloure referències culturals actuals.

Tot i això, no és necessari ampliar la plantilla. Actualment, les agències de traducció ens podem encarregar d’adaptar els continguts nacionals a altres mercats. Som, per dir-ho així, una eina imprescindible per a un community manager internacional.

Ontranslation et pot ajudar amb les tasques de redacció en altres idiomes, tant per a blog com per a xarxes socials, gràcies al nostre servei de copywriting. D’aquesta manera, podràs tenir la seguretat que has publicat el missatge adequat per al públic estranger al qual et vulguis dirigir.

 

Quines són les millors eines per a un community manager internacional?

La feina d’un gestor de comunitats en línia requereix tenir una gran capacitat d’organització, planificació i monitoratge de les xarxes socials. Per tant, aquest professional ha de fer servir diferents plataformes per poder tirar endavant una feina ben feta.

A continuació, et presentarem algunes de les millors eines per als community managers.

 

Eines per a la gestió de contingut

Crear contingut de valor i de qualitat és una de les funcions principals dels gestors de comunitats en línia en una empresa internacional. No només ens referim al contingut escrit, sinó que també parlem del contingut visual.

Encara que un community manager no s’encarregui sempre dels aspectes visuals, pot dur a terme aquesta tasca. En aquest cas, aquestes són algunes de les eines que el poden ajudar:

  • Canva: és una pàgina web que permet crear una infinitat de dissenys per a plataformes de tota mena de forma senzilla i amb resultats professionals. La part més interessant és que inclou plantilles predissenyades.
  • Clipchamp: és una molt bona opció per editar vídeos de forma intuïtiva. No fa falta tenir coneixements d’edició per obtenir bons resultats.
  • Unfold: és una de les eines indispensables per a un community manager que vulgui fer històries amb dissenys originals.
  • Preview: permet visualitzar com quedarien les fotografies al feed d’Instagram abans de publicar-les.

 

Eines per a la gestió de les xarxes socials

Gestionar diferents xarxes socials pot convertir-se en una tasca molt caòtica, especialment si es duen a terme diferents estratègies segons el mercat al qual es dirigeixen.

Per no perdre el cap posant-nos milers d’alarmes per publicar els diferents posts, aquestes plataformes són bàsiques:

  • Buffer: és un gestor de contingut de xarxes socials. Amb Buffer podràs programar publicacions per a Twitter, LinkedIn i Pinterest, entre d’altres, per no haver d’estar pendent de la seva difusió dia a dia.
  • Metricool: més completa que l’anterior, aquesta eina per a community managers ens permet programar continguts a les principals xarxes socials. A més, podrem monitorar els resultats de les nostres accions. I ens encanta fer-la servir.

 

Eines per analitzar resultats

El monitoratge de les xarxes socials és essencial per conèixer l’efectivitat de l’estratègia que hem dissenyat.

Entre totes les opcions que existeixen, Google Analytics és l’eina bàsica que els community managers d’empreses internacionals han de tenir. La podem utilitzar per veure l’estat de la nostra pàgina web i saber d’on prové el trànsit que ens arriba, cosa que ens pot resultar més interessant.

En saber des de quins països es produeixen les visites, podrem millorar les interaccions amb el nostre públic, ampliar el nostre comerç a altres mercats i, òbviament, optimitzar els nostres continguts si no arriben a qui volem.

Twitter Analytics i Facebook Business Suite acompanyen aquest gegant de l’analítica.

 

Altres eines per a community managers que no podem menysprear

Hi ha un seguit d’eines que recopilen altres tipus de dades que ens permeten millorar les nostres estadístiques. Aquest és el cas de:

  • Firmick: selecciona les dades de les nostres pàgines de Facebook i Instagram per poder analitzar-les i optimitzar-les. L’aspecte més interessant és que podem utilitzar-la per comparar-nos amb la competència i ajustar la nostra estratègia a escala internacional.
  • RiteTag: no és una eina per analitzar les nostres xarxes socials, sinó que ens permet veure l’afluència d’usuaris que rep el hashtag que volem fer servir. Un must per als community managers internacionals que no viuen al país de destinació.
  • Moz: eina que ens permet ser conscients de la qualitat del nostre contingut, ja que ens ensenya quina és la nostra autoritat de domini (DA, per les seves sigles en anglès). Per a què serveix? Per millorar-lo i, evidentment, saber què ens interessa difondre a les xarxes socials.

 

Vull ser un community manager internacional!

Al cap i a la fi, hi ha moltes eines per als community managers internacionals. El punt clau és provar-les per veure quina s’adapta millor a la nostra forma de treballar i quines ens ofereixen les dades més completes dels mercats als quals ens volem dirigir.

Si et vols llançar a la gestió de xarxes socials de forma professional, tens moltes eines per a community managers a la teva disposició.

Ara bé, recorda que, per a les empreses internacionals, els idiomes també són una eina indispensable. I, en aquest cas, encara que podem trobar molts traductors automàtics al mercat, cap no podrà optimitzar els teus continguts com un traductor humà.

Sobre l'autor

Teresa H. Santacreu

Formada como jurista y politóloga, acabó descubriendo que su verdadera pasión era la comunicación, con lo que se decantó por especializarse en Periodismo Internacional. Gracias a todo ello, se atreve a escribir en este blog sobre cualquier tema: traducción, internacionalización, cultura…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

POSTS RELACIONATS

+ Veure totes les publicacions