Llenguatge a les xarxes socials: errors o nous usos?
El llenguatge a les xarxes socials és un tema de conversa recurrent. Sovint escoltem idees sobre com ens expressem a… Llegir-ne més >
El social selling consisteix a utilitzar el llenguatge a les xarxes socials per vendre. Empatitza amb el teu públic mitjançant una interacció de qualitat i aconsegueix clients actius.
La importància de la venda social rau en l’enorme potencial de creixement que aporta a la teva empresa. Les xarxes socials són el principal canal de comunicació de l’era actual: accessibles, de cost reduït i presents en tots els sectors i mercats.
Segons aquest estudi del 2018 de l’IAB, a Espanya existeixen 25,5 milions d’usuaris de xarxes socials d’entre 16 i 65 anys: un 85 % d’aquesta població. Les xarxes més importants per al social selling? El top 4 està format per Facebook, WhatsApp, YouTube i Instagram, mentre que LinkedIn queda en sèptima posició.
Per utilitzar el llenguatge a les xarxes socials per vendre, primer has de crear una marca que generi confiança i engagement amb el teu públic objectiu: un 81 % dels usuaris declara seguir marques a les xarxes socials, i el 27 % afirma que les marques amb presència a les xarxes inspiren més confiança.
Però l’impacte de la marca també es mesura amb els comentaris dels usuaris: el 64 % valora positivament la presència de comentaris sobre una marca. El 55 % afirma que influeixen en la seva decisió de compra.
Abans de saber com utilitzar el llenguatge a les xarxes socials per vendre, has de tenir present quatre factors clau definits pel SSI (Social Selling Index) de LinkedIn:
Vols saber com garantir aquests quatre pilars? Efectivament, a través de la comunicació. Aquí hi ha alguns consells sobre com utilitzar el llenguatge a les xarxes socials per vendre.
Has d’enfocar el teu llenguatge en la creació de consciència de marca, l’engagement i l’establiment de relacions de confiança mitjançant una comunicació propera i personal.
Tot depèn de la teva cultura empresarial, però és imprescindible centrar-se en les emocions i arribar al cor dels teus clients potencials amb contingut que els desperti sensacions.
La xarxa social del món professional t’obliga a canviar un poc l’estratègia de social selling, però sense perdre l’estil propi de la teva marca. T’has de centrar en la comunicació educacional i comercial.
Has d’adaptar el teu llenguatge a un registre més divulgatiu, proper, però adoptant un to explicatiu i informatiu que reflecteixi la rellevància professional de les teves publicacions.
Aquesta xarxa social és el futur. Encara que et sembli que el teu sector és massa «seriós» per a aquesta xarxa, el seu ús és fonamental. Com adaptar el teu llenguatge a una plataforma tan visual?
En primer lloc, qui ha dit que una imatge no pot tenir text? O que el vídeo d’una història no pot presentar discurs oral?
L’idioma en el social selling no es limita al que escrius; has de treure profit de la immediatesa d’Instagram i utilitzar un llenguatge oral i escrit directe i informatiu. Deixa empremta amb el teu missatge!
No esperis més i endinsa’t en el món del social selling. Comença a utilitzar el llenguatge a les xarxes socials per vendre pensant en els teus consumidors i el teu canal de comunicació.
Pot semblar complicat, però sempre val la pena intentar-ho. I si finalment decideixes que ja tens prou feina amb el teu dia a dia, delega la creació i traducció de contingut per a xarxes socials en professionals que sàpiguen com fer-ho, ja saps que ens tens a un clic.
Sigui com sigui, no perdis l’oportunitat que t’ofereix la venda social!
El llenguatge a les xarxes socials és un tema de conversa recurrent. Sovint escoltem idees sobre com ens expressem a… Llegir-ne més >
Trobar les millors eines per a un community manager internacional pot ser una tasca difícil. Com es tracta d’una de les… Llegir-ne més >
Utilitzar un llenguatge clar hauria de ser la pròxima revolució del llenguatge a Internet. A l’hora de comunicar, hem de… Llegir-ne més >